imfe.jpg
  English
.
.
.

Шановні користувачі!

 

Звертаємо увагу, що вся інформація сайта є інтелектуальною власністю Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського НАН України. Користувачі можуть послуговуватися матеріалами сайта з пізнавальними чи науковими цілями (за умови посилання на інтернет-ресурс Інституту). Забороняється копіювання, тиражування (на паперових чи електронних носіях) та розміщення матеріалів на приватних сайтах з комерційною або іншою метою. Користувачі-порушники цього застереження нестимуть відповідальність згідно із чинним законодавством.

 

Підручники, посібники

 

2021,2020,2017,2016,2014,2013,2012

 

 

45 ідей як викладати медіаграмотність дітям 3 4 років / Навчально-методичний посібник / за редакцією О. В. Волошенюк, Г. А. Дегтярьової, В. Ф. Іванова. Київ: Академія української преси, Центр вільної преси, 2021. 72 с. іл.

ISBN 978-617-7370-34-4

Посібник містить 45 вправ-ідей, що апробували вихователі дошкільних закладів і бібліотекарі дитячих бібліотек серед дітей 3-4 років. Авторки інтегрували методику дошкільної медіаосвіти в різноманітні освітні напрямки Базового компонента дошкільної освіти: «Дитина в соціумі», «Дитина у природному довкіллі», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини» тощо. Книжка розрахована на вихователів та бібліотекарів, що прагнуть урізноманітнити свої заняття, зробити їх цікавішими, розвивати медіаграмотність у дітей 3 4 років.

 


Нариси з історії Криму у XX ст.: 1939 1990 pp.: додатковий матеріал для вчителів для 10 класу загальної середньої освіти. Навчально методичний посібник / Цалик С. М. Мокрогуз О. П., Волошенюк О. В. / За редакцією Волошенюк О. В., Євтушенко P. І. Київ: Академія української преси, Центр вільної преси, 2021. 71 с.

ISBN 978-617-7370-30-6

Перший серед низки аргументів, якими Росія виправдовує окупацію Криму, - це нібито належність півострова до етнічних «слов'янських земель». Цей посібник містить матеріали до занять з історії та громадянської освіти (10 кл.) і показує, яким чином провадилася цілеспрямована політика СРСР, з тим, щоб створювати несприятливі умови для кримськотатарського населення і, навпаки, сприятливі для росіян. Посібник пропонує низку завдань з формування навичок верифікації джерел, зокрема візуальних, і критичного мислення. Авторський колектив об'єднав відомого історика та есеїста Станіслава Цалика та експертів Академії української преси.

 


Медіаграмотність для бібліотекарів: практичний посібник. Навчальне видання / Ю. М. Зоря, Н. М. Степанова, В. І. Потапова / За редакцією О. В. Волошенюк, P. І. Євтушенко. Київ: Академія української преси, Центр вільної преси, 2021. 75 с.

ISBN 978-617-7320-27-6

Медіаграмотність та освітній процес, побудований на її засадах, за останні роки стали основою реформ, які відбуваються в системі освіти в провідних країнах Європи. Уміння мислити критично - головна навичка XXI століття, що забезпечує науково-технічний і суспільний прогрес та служить запорукою демократії. І саме бібліотека відіграє в розвитку цього вміння одну з першорядних ролей. Адже сьогодні бібліотеки - це сучасні мультисервісні інформаційні центри, покликані виховувати компетентного медіаспоживача. Цей порадник містить методично-практичний матеріал для бібліотекарів і буде корисний усім, кому не байдуже майбутнє молодого покоління в нових умовах інформаційного суспільства.

 


Українська мова: зошит-посібник з інтегрованого мовно-літературного курсу для 4 го класу закладів загальної середньої освіти. У 9 ч. Ч. 9. Можливості людини / І. Старагіна А. Ткаченко, Л. Гуменюк, О. Волошенюк, О. Романюк, А. Панченков. Київ : Генеза, 2021. 32 с. : іл.

ISBN 978-966-11-1145-4
ISBN 978-966-11-1178-2 (Ч. 9)

Навчальний посібник створено для реалізації Концепції Нової української школи відповідно до затвердженої модельної навчальної програми та навчальних планів. Кожен зошит містить навчальні матеріали для 4 тижнів. Кожен робочий місяць має свою тему, яку узгоджено з інтегрованим курсом ЯДС. Чотири рази на рік у робочому зошиті передбачено вкладку з тестом. Така структура дозволяє вчителю бути мобільним у реалізації навчальної програми.